דלג לתוכן

הגנה על חיות מחמד בקיץ

הגנה על חיות מחמד בקיץ

כיצד נגן על חיות המחמד בקיץ הלוהט?
הקיץ מגיע ואיתו הימים החמים והלוהטים אשר משפיעים לא רק עלינו, בני האדם, אלא גם על הכלבים והחתולים. ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מפרסם הנחיות כיצד להקל על כלבים וחתולים בקיץ:

• זכרו: הכלבים והחתולים מסתובבים בחום עם מעיל פרווה, בלי כובע וללא קרם הגנה. דאגו להם למקום מוצל, כלי גדול מלא במים נקיים וקרים ואל תתנו להם לרוץ בשמש הקופחת, יש להימנע באופן מוחלט מביצוע פעילות גופנית בשעות החמות וכל עוד השמש בשמים. אם בא לכם לפנק את הכלב, תוכלו לתת לו להשתרע על רצפת הסלון ולהתקרר יחד איתכם במזגן.

• מומלץ לצאת לטיול עם הכלב בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב לקראת השקיעה. חשוב לא לצאת בשעות הצהריים החמות, מכיוון שהכלב עלול לקבל מכת חום.

• יצאתם לטיול? כפות הרגליים של הכלב הן רגישות ביותר, אל תשכחו כי כלבכם יחף וכריות כף רגליו עלולות להיכוות. למרות החול הלוהט והאספלט הרותח, כלבכם המסור ילך אחריכם לאן שתלכו. לכן הקפידו על יציאה לטיול בשבילים מוצלים ובשעות קרירות יותר. ובדקו אם השטח מתאים להליכה, הניחו את כף היד שלכם על המדרכה או האספלט ואם אתם מצליחים להשאיר אותה במשך חמש שניות, אז גם הכלב יהיה מסוגל לעשות זאת.

• קחו איתכם בקבוק מים לכל טיול עם הכלב. לכלבים חם רוב הזמן והם זקוקים למים טריים, אחרת הם עלולים לקבל מכת חום.

• כלבים השוהים בחצר בין אם הם משוחררים או קשורים, יש לוודא כי קיימים מקומות מסתור בפני השמש הישירה. כמו כן, שכלי המים מאובטח כך שלא יתהפך והכלב יישאר ללא מים. יש להחליף את המים לפחות פעמיים ביום ולמקם את כלי המים במקום מוצל. אף אחד לא אוהב לשתות מים רותחים מהשמש הלוהטת בחוץ. ניתן גם לצנן את הכלבים על ידי השפרצת מים עליהם או על ידי הפעלת הממטרות לסירוגין.

• אל תשאירו את כלבכם בתוך הרכב גם אם מדובר ב"כמה דקות", החוק כיום אוסר השארת כלב ברכב ללא השגחה. המכוניות לוהטות בקיץ ומתחממות במהירות, הדבר עלול לגרום למוות בייסורים. לצערנו, מדי שנה מגיעים כלבים למרפאות הווטרינריות לאחר שהושארו ברכב בחום הלוהט עם סימני התייבשות קשים שעלולים לגרום למותם.

• טפילי העור, פרעושים וקרציות מגבירים מאד את פעילותם בתקופת הקיץ. הם יכולים להביא להתפתחות בעיות עור ומחלות שונות שעלולות להגיע עד לסכנת חיים לכלבים ולחתולים. הגנו עליהם בעזרת אמצעי הגנה שונים מפני טפילים.

• תספורת לכלב – הפרווה של הכלבים מבודדת מקור ומחום. התספורת יכולה להקל מפני החום אך היא יכולה גם לחשוף את עור הכלב לשמש ולכוויות. לכן מומלץ להתייעץ עם הווטרינר המטפל לפני התספורת.

• דואגים להאכיל ולהשקות את חתולי הרחוב – השאירו להם כלים עם מים טריים במקומות מוצלים, ולאפשר לחתולי הרחוב להצטנן במקומות מסתור מפני השמש.

• יוצאים לבלות עם הכלב בחוף הים? כלבים יכולים לשחק וליהנות כמו ילדים קטנים. אין להם את ההבנה כי שהות בטמפרטורה גבוהה מדי יחד עם מאמץ עלולה להיות מסוכנת. לכן אם הכלב שלכם משתולל ומשחק יותר מדי בשמש, אלצו אותו לנוח. יש לשטוף את הכלב היטב בחזרה מהים ולוודא כי בזמן השהות בים לא שתה מי ים או בלע חול ים.

כיצד ניתן לזהות מכת חום אצל כלבים וחתולים? ישנם סימנים רבים וביניהם נשימה מהירה, לשון אדומה בהירה, רוק דביק וצמיגי, חולשה, דיכאון, הקאות ואפתיות. אם זיהיתם סימני התייבשות נסו לעודד אותם לשתות מים קרים במנות קטנות, הרטיבו את הכלב וצננו את גופו על ידי הפעלת מאוורר או מזגן וקחו אותו לטיפול אצל הווטרינר מהר ככל הניתן.

ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "כשחם לנו – חם גם לחיות המחמד חשבו עליהן, נסו להקל על סבלן ודאגו לתנאים נוחים שיאפשרו להן להתמודד עם החום הקיצוני. מאחל לכולנו קיץ נעים וקריר".

דילוג לתוכן The Butterfly Button