דלג לתוכן

ספריית פיג'מה

ספריית פיג'מה

להורים שלום,
ברוכים הבאים לספריית פיג'מה!

תוכנית ספריית פיג'מה היא חלק מפרויקט לאומי לעידוד הקריאה, לטיפוח השפה העברית ולחינוך לערכים בגני הילדים. את התוכנית יסדה קרן גרינספון ישראל, והיא פועלת בגני ילדים בשיתוף עם האגף לחינוך קדם-יסודי במשרד החינוך. מטרות התוכנית הן להנחיל לילדים אהבה לספרים ולקדם מסורת של קריאה ושל שיחות על ערכים ועל מורשת בגן ובבית.

כיצד התוכנית פועלת?
במשך השנה יפגוש ילדכם בגן שמונה ספרי ילדים איכותיים במהדורה מיוחדת של ספריית פיג'מה. לאחר קריאת הספר בגן ופעילות הקשורה בו יקבל ילדכם במתנה עותק של הספר להנאת המשפחה. בסוף כל ספר מובאות הצעות לפעילות משותפת לכם, ההורים, ולילדכם.
לאחר הקריאה הראשונה בבית אנו מציעים לכם לקרוא שוב את הספר ולשוחח עם ילדכם על נושאים העולים ממנו, כמו דילמות אוניברסליות שהמורשת היהודית מתייחסת אליהן. שיחה זו היא הזדמנות לשתף את ילדכם בנקודת המבט האישית שלכם בנוגע לנושאים הללו.

 מה אנחנו מציעים לכם?
• קריאה משותפת: מומלץ לקרוא את הספר עם הילד בזמן רגוע, למשל לפני השינה. הסתכלו בתמונות, השתעשעו במילים ובחרוזים ושאלו את הילד מה הוא רואה בספר.

• קריאה חוזרת וקבועה: ילדים אוהבים לשמוע סיפורים שוב ושוב, והקריאה החוזרת מזמנת הזדמנויות לדון בצדדים שונים של הסיפור. הזמן הנפלא הזה של קריאה יחד, הן בספרי ספריית פיג'מה והן בספרים אחרים, יכול להפוך להרגל של המשפחה כולה.

• פעילות משותפת: לכל ספר נלוות הצעות לפעילות חווייתית ומהנה בעקבות קריאתו. הפעילות מחזקת את הקריאה המשפחתית בספר ומציינת ערכים יהודיים הטמונים בו. תרגומים לרוסית ולאנגלית של ההצעות מתפרסמים באתר האינטרנט של התוכנית.

• שיתוף פעולה עם הגן: מפעם לפעם במהלך השנה יעסקו הילדים בגן באחד מספרי ספריית פיג'מה. תוכלו לחזק את חוויית ילדכם ּסביב הספר בכך שתצטרפו לפעילויות משותפות שהגננת תציע.

• קשר איתנו: דעתכם חשובה לנו מאוד! אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה או הערה לכתובת הדוא"ל pjisrael@hgf.org.il.

אנו מאחלים לכם קריאה נעימה, שיחה מעניינת ופעילות מעשירה!

למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט שלנו: www.pjisrael.org

The Butterfly Button