דלג לתוכן

מיקום כלי אצירה כתומים:

מיקום כלי אצירה כתומים:

מועצה מקומית קדימה-צורן משתדרגת במסגרת מהפכת המחזור הכתומה. ביישוב נפרסו בשנה האחרונה 140 מיכלים כתומים חדשים לאיסוף פסולת אריזות למחזור בכל רחבי היישוב, בצורה נגישה וזמינה לתושבים, ועתה בכל מיכל הותקן חיישן המודיע למועצה ולתאגיד תמיר מתי יש לפנות את המיכל

לאחר שנפרסו בשנה האחרונה 140 מיכלים כתומים חדשים בעלי קיבולת של 2500 ליטר כל מיכל, אגף שפ"ע במועצה מקומית קדימה צורן יחד עם תאגיד תמיר התקינו חיישנים על גבי כל מיכל המזהים מתי מתמלא המיכל ושולחים התראה. לנהג האיסוף יש לוח מכוונים (דשבורד) המציג לו את מסלול האיסוף לפי הפחים המלאים בסדר חלוקה של אדום (מעל 80%), צהוב (65%-80% מלא) וירוק (מתחת ל-65%). כך, נבנה מסלול מדויק לאיסוף הפחים ומייעל את תהליך העבודה ומתריע בזמן אמת.

הפח הכתום מיועד לפסולת אריזות העשויות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה והוא מצטרף למערך אמצעי ההפרדה והמחזור הקיימים ביישוב: הפח הסגול לאריזות זכוכית, הפח הכחול לניירות וקרטונים דקים, הקרטוניות לקרטונים גדולים וכלי האצירה לאיסוף פסולת אלקטרונית וחשמלית.

בכל יום מיוצרות בישראל מיליוני אריזות העשויות מחומרים שונים. זמן ההתכלות של חומרים אלה נמשך זמן רב – עשרות עד מאות שנים אם בכלל, אך הם ניתנים למחזור. כשהאריזות מופרדות כבר בבית ומושלכות בנפרד לכלי האצירה הכתום שברחוב, פסולת האריזות מגיעה נקייה ככל הניתן לתחנת המיון, קל למיין אותה ולהעבירה למחזור.

האריזות המושלכות לפחים הכתומים בקדימה-צורן תאספנה על ידי משאית ייעודית לאיסוף פסולת אריזות בלבד ובאמצעותה הן מועברות אל תחנת המיון. האריזות נפרקות ומועמסות על גבי מסועים ומתמיינות על ידי מיכון אוטומטי ומיון ידני ל-7 סוגי חומרים שונים.

 

לצפייה בטבלת המיקומים של המכלים הכתומים לחצו כאן

 

דילוג לתוכן The Butterfly Button